Leta i den här bloggen

torsdag 30 mars 2017

En episod när jag var 18 år

Om polisen på den tiden.


Jag var 18 år och kom ut på gatan. I hörnet fanns ett brandskåp med telefon. På gatan låg en medvetslös man. Jag gick fram till brandskåpet, lyfte telefonluren och begärde att de skulle skicka en ambulans. Efter en stund kom en polisbil och poliserna gick ur bilen och började sparka på mannen. Hur i fridens namn visste de om han var full eller sjuk? Tyvärr görs missbedömningar ibland, I vilket fall som helst är det inte det första man gör att man börjar sparka på en liggande person. Jag skulle aldrig själv inte ens kunna tänka tanken. Jag minns hur upprörd jag var hela den dagen. Den här händelsen finns fortfarande i bakskallen när jag ska gripa in. Men det hindrar mig inte om jag anser att jag bör göra det. Jag litar på min egen uppfattning.
En upplevelse jag minns än idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar